Słowa Owsiaka nie pozostawiają złudzeń, WOŚP nie będzie dłużej współpracować z firmami, które reklamują się w TV Republika. „Oświadczam, że jeżeli jakaś firma chce z nami współpracować, musi wybrać. Nie będziemy z wami grali, jeżeli wasze reklamy wyświetla telewizja antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka, przez którą ludzie zaczynają mi grozić. Widocznie macie inną filozofię. Nie można tego połączyć” – powiedział, podsumowując 33. finał.
Po słowach Jerzego Owsiaka głos zabrała Aleksandra Robaszkiewicz, pełniąca funkcję dyrektorki ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska. Przypomnijmy, że to właśnie Lidl jest jedynym sponsorem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy reklamującym się w TV Republika. Jak się okazuje, wkrótce może się to zmienić, o czym świadczą słowa wspomnianej Robaszkiewicz.
„W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji” – poinformowała.